Фокус vs мультизадачність

Знаєте який один з найбільших викликів для сучасного промовця? Донести свою думку.

Більшість з вас одразу подумає про те, як тяжко бути почутим у “шумному інформаційному” душі, який ми приймаємо впродовж дня. Більшість учасників моїх тренінгів по презентаціях вказують це як основну потребу в удосконаленні умінь та навичок. Але в процесі роботи часто-густо проявляється, що неймовірна ідея чи рішення, про які готуємо промову, тоне у нашому власному морі інформації. І нам, які вже звикли бути мультизадачними, важко сконцентруватись на чомусь одному і сформулювати одну коротку ідею, яку мають запам’ятати інші. Питання-уточнення від аудиторії наче відкриває клапан і ми виливаємо на аудиторію потік пояснень, уточнень, даних, картинок, асоціацій. Десь на третій хвилини нашого монологу аудиторію відключається.

 

Matt Blease

Matt Blease

 

Що робити?

Презентацію варто почати з упорядкування власних думок. Це допоможе виявити групи аргументів (як мінімум дві раціональні та емоційні).

Упорядкування очистить простір і легше буде побачити ключові повідомлення. Тоді можна проставити пріоритетність і порядок їх презентації для конкретної аудиторії. Правило менеджменту “поїдати слона по шматочках” тут прекрасно спрацює.

І магічним чином тоді проявиться те, що найголовніше. Залишиться тільки упаковувати проявлений зміст у зрозумілі слова.

Не інформуйте вашу аудиторію. Доносіть через власні думки ідеї, які її захоплюють.